یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۰۹:۲۹

۵,۶ میلیون تن کالا و ۶۸۰۰ کانتینر در بنادر قشم جابجا شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۵,۶ میلیون تن انواع کالا در این بنادر و ترابری ۱۱ میلیون نفر سفر در مسیرهای داخلی بین قشم و سرزمین اصلی طی ده ماه نخست سال ۹۵ خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "سید باقر موسوی" با ارایه عملکرد بنادر قشم در بخش‌‌‌های کالا و مسافر از آغاز سال ۹۵ تا ابتدای بهمن ماه جاری، گفت: طی این مدت، ۵ میلیون و ۵۷۸  هزار و ۱۸۷ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد. وی افزود: از این میزان، ۵ میلیون و  ۴۸۶ هزار و ۹۰۷ تن مربوط به مواد غیر نفتی و ۹۱  هزار و ۲۸۰ تن به فرآورده‌‌‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۱۶۰ هزار تن کالا
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۱۶۳ هزار و ۴۳۲ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره ، سخن به میان آورد و افزود: ۹۶ هزار و ۶۳۸ تن کالای صادراتی و ۶۶ هزار و ۷۹۴ تن محموله‌‌‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد. موسوی عمده این محموله‌‌‌های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.
وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۵ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۳۷۴ تن اعلام کرد. این مقام مسؤول همچنین اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۱ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۳ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

جابجایی بیش از ۱۱۰۰ نفر در مسیر دریایی خصب- قشم
وی به عملکرد خط مسافری بین المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت شش ماه از راه اندازی این خط و انجام ۳۳ سفر دریایی، یک هزار و ۱۶۳ نفر مسافر در این مسیر جابجا شده اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۵۶ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از ۶,۸ هزار TEUکانتینر
این مقام مسؤول از تخلیه و بارگیری شش هزار و ۸۴۰ TEU کانتینر در ده  ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

تردد بیش از ۲۲۳ هزار فروند شناور
موسوی در همین رابطه خاطرنشان کرد: طی ده ماهه نخست سال جاری، تردد ۲۲۳ هزار و ۳۰۱ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید. مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۸۹۶ فروند شناور باری و ۷۶ هزار و ۴۰۵ فروند شناور مسافری بوده است.



  کد خبر : 3256
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :